راهنما

منابع نرخ ارزهای اعلام شده در سایت چیست؟

منابع نرخ ارزهای اعلامی، مجموعه ای از صرافی های معتبر و دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می باشند.
نرخ ارزهای اعلام شده در سایت، میانگین نرخ صرافی های فوق الذکر است که پس از اخذ، گردآوری و کنترل سیستماتیک، توسط الگوریتم های فنی و نظارت انسانی مورد بازبینی نهایی قرار می گیرند و در انتها این میانگین حاصله، به شکل نرخ ارزها در سایت اعلام می گردد. کل این فرآیند طی هماهنگی و با اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح و به شکل قانونمند به انجام می رسد.

آیا نرخ ارزهای اعلام شده در سایت الزام آور می باشند؟

خیر، این نرخ ها الزامی برای هیچ یک از واحدهای صنفی دارای مجوز خرید و فروش ارز یا صرافی ها ایجاد نمی کند و صرفا جهت آگاهی عموم بازدیدکنندگان و هموطنان عزیز یا تجار و فعالان محترم اقتصادی از میانگین نرخ ارزها در بازار آزاد اعلام می گردند.
بر همین مبنا تفاوت - هر چند جزئی - نرخ ارزها با صرافی ها امری طبیعی است لذا مخاطبان و هموطنان عزیز جهت انجام معاملات خود، می باید مبنای عمل را نرخ اعلام شده توسط فروشنده قرار دهند.

منظور از "تغییر" در جداول قیمت چیست ؟ نسبت به چه شاخصی محاسبه می شود؟

این شاخص یا همان "تغییر" بیانگر میزان تغییر نرخ زنده در حال حاضر با آخرین نرخ ثبت شده در روز گذشته است. این شاخص تفاوت حاصله بین نرخ زنده امروز با آخرین نرخی که بازار در روز گذشته ثبت کرد را هر لحظه محاسبه و اعلام می نماید در واقع این شاخص گویای میزان تحولات صعودی و نزولی نرخ ها در بازه یک روزه می باشد.

منظور از "قیمت زنده" در جداول قیمت طلا و سکه چیست ؟

نرخ زنده، به نرخ فعلی و جاری بازار گفته می شود در واقع همان نرخی است که داد و ستد های بازار طلا و سکه در آن لحظه با نرخ مذکور صورت می پذیرد.

چگونه می توانم از نخستین نرخ بازار در روز جاری مطلع شوم؟

کلیدی ترین نکته در استفاده از جداول نرخ ها این است که تمامی هموطنان عزیز توجه داشته باشند که صرفا بخشی از اطلاعات یا قیمت ها و داده های مورد نیازشان در نگاه نخست قابل مشاهده و در دسترس است و بخش بسیار مهمی از اطلاعات و موارد درخواستی، زمانی نمایش داده می شوند که ماوس کاربر روی هر ردیف از شاخص ها قرار بگیرد (فرضا ردیف اول که مربوط به اونس می باشد یا ردیف دوم که مربوط به مثقال است و سایر ردیف ها...... ).

با قرار دادن ماوس روی هر ردیف که مربوط به یک شاخص است پنجره کوچکی ظاهر می شود که حاوی اطلاعات متفاوتی می باشد در پایین ترین سطر آن، نخستین نرخ ثبت شده در روز جاری قابل مشاهده است.

چگونه می توانم از تغییرات قبلی نرخ ها آگاه شوم و آنها را با نرخ های زنده و لحظه ای مقایسه کنم؟

همان گونه که توضیح داده شد صرفا بخشی از اطلاعات یا قیمت ها و داده های مورد نیاز شما در نگاه نخست قابل مشاهده و در دسترس است و بخش بسیار مهمی از این اطلاعات، زمانی نمایش داده می شوند که ماوس شما روی جداول و سطر ها که مربوط به شاخص های مختلفند قرار بگیرد.
با قرار دادن ماوس در هر نقطه از جدول، پنجره کوچکی ظاهر می شود که حاوی اطلاعات متفاوتی می باشد اصلی ترین بخش آن را 3 ردیف قیمت تشکیل می دهند که این 3 ردیف، بیانگر 3 نرخ اخیر و تغییر پیشین این شاخص می باشند . به عنوان مثال اگر الان ساعت 13:55 دقیقه است و قیمت سکه بهار آزادی 9,520,000 ریال می باشد با قرار دادن ماوس خود روی آن سطر از جدول که به سکه بهار آزادی تعلق دارد پنجره کوچکی باز شده و 3 نرخ قبلی سکه بهار آزادی را به همراه زمان وقوع آن نرخ نمایش می دهد فرضا نظیر شکل زیر :

1. 9,490,000    در     13:49

2. 9,610,000    در     13:35

3. 9,590,000    در     13:18

آیا امکان دسترسی به تعداد بیشتری از نرخ های قبل وجود دارد؟

بله، این امکان هم برای سهولت و استفاده بهتر کلیه مخاطبان محترم گنجانده شده است و شما امکان دسترسی و مشاهده 10 نرخ آخر هر شاخص را دارا می باشید. برای دستیابی به این نرخ ها نیاز به انجام هیچ اقدام خاصی نیست و صرفا باید صفحه مرورگر شما باز بماند، این تنها الزامی است که باید رعایت نمایید . در صورت باز بودن صفحه مرورگر، همزمان با ثبت نرخ های جدید، یک ردیف به پنجره گشوده شده افزوده می شود و از آن لحظه 4 نرخ قبل نمایش داده می شوند به همین سیاق، ردیف بعدی افزوده می شود و 5 نرخ قبل نمایش می یابند و این فرآیند تا نمایش 10 نرخ قبلی در پنجره مذکور ادامه خواهد یافت. در انتها تصویری نظیر شکل زیر در پنجره مذکور دیده خواهد شد:

1. 9,490,000    در     13:49

2. 9,610,000    در     13:35

3. 9,590,000    در     13:18

4. 9,660,500   در      13:10

5. 9,660,500    در     13:07

6. 9,470,500    در     13:00

7. 9,472,000    در     12:46

8. 9,472,000    در     12:35

9. 9,472,000    در     12:11

10. 9,490,000  در     12:03

چگونه می توان میزان تغییر نرخ زنده را با نرخ قبلش محاسبه نمود؟

این امکان هم از قبل پیش بینی شده است و به سهولت در دسترس شما خواهد بود. برای این منظور مجددا یادآوری می شود که ماوس خود را روی هر سطر از جدول که مورد نظر شماست قرار دهید پنجره ای بازگشایی می شود که اطلاعات نرخ های پیشین را نمایش می دهد (برای اگاهی کامل 2 پرسش پیشین را مطالعه بفرمایید) به عنوان مثال، تصویری نظیر آنجه در ذیل مشاهده می فرمایید :

 9,490,000    در     13:49

در کنار تصویر فوق 2 عدد قابل مشاهده می باشد که رقم نخست بیانگر میزان تغییر نسبت به نرخ پیشین و رقم دوم که داخل پرانتز ارائه می شود بیانگر درصد تغییر نسبت به نرخ پیشین می باشد و در مجموع تصویری مشابه تصویر زیر قابل ملاحظه است :

 9,490,000    در     13:49   ( % 0.04 )  40,000 

چند نوع نرخ "تغییر" در وب سایت محاسبه و اعلام می شود؟ تفاوت آنها در چیست؟

شایان ذکر است که 2 نوع تغییر در جداول قیمت ها محاسبه و اعلام می گردد.

  • نوع اول که در جداول قیمت ها، جنب قیمت زنده و در دومین ستون درج گردیده است بیانگر میزان تغییر نرخ زنده و لحظه ای با آخرین نرخ روز گذشته است و همزمان با ثبت نرخ های جدید، محاسبه و در جدول مندرج می گردد.
  • نوع دوم که در صورت قرار دادن ماوس کاربر روی یکی از سطور جدول، در کنار نرخ های پیشین نمایش داده می شود  (برای اگاهی کامل تر 3 پرسش پیشین را مطالعه بفرمایید) که بیانگر میزان تغییر نرخ زنده و لحظه ای با نرخ قبلش می باشد. لذا بازدیدکنندگان و هموطنان گرامی باید کمال دقت را مبذول داشته و بین این 2 نوع نرخ تغییر تمایز قائل شوند تا احیانا ضرر و زیانی متوجه آنان نشود.

شاخصه "ارزش طلا" در جدول قیمت های سکه به چه معناست؟

این شاخص صرفا بیانگر ارزش ریالی مقدار طلای مورد استفاده در سکه هاست که برمبنای نرخ لحظه ای اونس طلا  و همچنین اوزان مختلف سکه ها اعم از تمام، نیم، ربع و ..... محاسبه می گردد.

بدیهی است که سکه نیز همچون سایر کالاها،تابع یک نظام تولید و فروش است که هزینه هایی نظیر ضرب و ... را به ارزش طلای بکار رفته در آن می افزاید و همچنین سکه هم نظیر سایر کالا ها در هر مقطع باید ذیل قوانین وضع شده نظیر مالیات، ارزش افزوده و .... داد و ستد شود که این موارد هم به انضمام سایر مسائل هر کدام مبلغ مختصری به قیمت نهایی سکه اضافه می کنند لذا هموطنان و مخاطبان ارجمند نباید شاخص "ارزش طلای سکه" را مبنایی برای محاسبه نرخ نهایی سکه و مبنای معامله تلقی فرمایند چرا که تمامی هزینه های این کالا در آن تجمیع نشده است. 

نرخ نهایی و لحظه ای سکه همان است که تحت عنوان "نرخ زنده" در جدول اصلی مشاهده می شود.

برای درج تبلیغ در وب سایت از چه طریق باید اقدام نمایم؟

درج تبلیغ در وب سایت از 4 طریق امکان پذیر می باشد : 

1. از طریق تکمیل فرم تماس با ما  و ارسال درخواست خود به انضمام شرح کافی و شماره تماس.

2. از طریق تماس تلفنی با شماره های 88307981 - 88834685 و ارائه شفاهی سفارش مد نظرتان.

3. از طریق ارتباط زنده با کارشناسان فروش که بوسیله ابزار چت آنلاین یا همان گفت و گوی آنلاین امکان پذیر می باشد و شما می توانید نشانه (آیکن) گفت و گوی آنلاین را در بخش پایین و راست صفحه درج آگهی و تعدادی از صفحات دیگر بیابید.

4. از طریق مراجعه به وب سایت فروش، خدمات و پشتیبانی ما به نشانی : www.Supcenter.ir  و افتتاح حساب کاربری در این سامانه و سپس خرید محصول و ثبت سفارش.

درج تبلیغ در وب سایت به چه روش هایی انجام می شود؟

به طور کلی درج تبلیغ به 2 شیوه امکان پذیر می باشد : 1. تبلیغ دوره ای 2. تبلیغ کلیک بیس (برمبنای کلیک)

منظور از تبلیغ دوره ای همان رایج ترین شیوه درج آگهی است به این شکل که تبلیغ شما برای مدت یک ماه در جایگاه مشخصی نمایش داده می شود و هزینه این سفارش هم مشخص و تعیین شده می باشد.

منظور از تبلیغ کلیک بیس ، شیوه ای از درج آگهی شماست که طی آن بنر (طرح گرافیکی تبلیغ) درجایگاه مشخص یا چندین جایگاه وب سایت نمایش داده می شود منتها هزینه ثابت و مشخصی به شکل ماهیانه از آگهی دهنده دریافت نمی شود بلکه آگهی دهنده مبلغی مثلا دویست هزار تومان یا هفتصد هزار تومان یا .... حساب خود را شارژ می کند و سپس بنر وی نمایش داده می شود و به ازای هر بار کلیک مخاطب روی بنر آگهی دهنده و رجوع به وب سایتش مبلغی فرضا 100 تومان از حساب آگهی دهنده برداشت می شود.

معایب روش کلیک بیس در چیست ؟

روش کلیک بیس دارای مزایا و معایبی است و از همه مهم تر الزاماتی دارد که بسته به نوع آگهی و زمینه ای که به آن مربوط می شود متفاوت خواهد بود اما به طور کلی معایب شیوه کلیک بیس عبارتند از :

1. بزرگترین مشکل این روش، ممنوعیت درج شماره تلفن و نشانی در بنر های تبلیغاتی است چرا که اگر این اطلاعات هم به مخاطب ارائه گردد . بخش عمده ای از کسانی که علاقه مند به محصول مذکور شده بودند دیگر نیازی به کلیک روی بنر تبلیغی احتیاج پیدا نکنند و از طریق شماره تلفن یا نشانی به آگهی دهنده مراجعه نمایند که در واقع نوعا نقض فلسفه آگهی کلیک بیس به حساب می آید. لذا در آگهی های کلیک بیس صرفا محصول یا خدمات آگهی دهنده شرح داده می شود و معرفی می گردد و امکان درج تلفن و نشانی و .... نیست.

2. ممکن است آگهی دهنده بودجه مشخصی برای 2ماه تبلیغ در یک سایت مقرر کرده باشد که این مهم با روش کلیک بیس همخوانی ندارد چرا که ممکن است کل آن بودجه ظرف 2 هفته به دلیل علاقه زیاد مخاطبان و کلیک های زیاد روی بنر آگهی دهنده صرف شده و به اتمام برسد.

3. لازمه آگهی کلیک بیس، برخورداری از ایده های نو و خلاقانه، متن هدفمند و حرفه ای تبلیغ، اجرای گرافیکی هنرمندانه و اثر گذار طرح آگهی (بنر ها) می باشد که چنین شرایطی در حالت معمول برای عموم آگهی دهندگان فراهم نیست و اگر هم باشد هزینه فراوانی برای آنها خواهد داشت که به صرفه و معقول نخواهد بود ضمن آنکه به جهت تکرر نمایش آگهی و عادت ذهنی و بینایی بازدیدکنندگان، آگهی های کلیک بیس در فواصل زمانی کوتاه می باید تغییر کنند و طرح های جدید برای آنها تهیه گردد که مشکل مذکور را چند برابر خواهد ساخت.

مزایای روش کلیک بیس در چیست؟

اصلی ترین مزیت های روش کلیک بیس عبارتند از :

1. در این روش آگهی دهنده صرفا مبلغ آنچه را می پردازد که در یافت می کند یعنی به ازای هر بازدیدکننده از شارژ حساب یا اعتبارش کم می شود.

2. دیگر مزیت این روش، بویژه در شرایطی که به شکل کمپین تبلیغاتی و در جندین سایت اجرا شود هدفمند بودن این نوع آگهی هاست. به این معنا که مخاطبین مرتبط تری در این شیوه درج آگهی به سمت آگهی دهنده ارجاع داده می شوند.

3. دیگر مزیت مهم این آگهی ها، مشارکت آگهی دهنده و نمایش دهنده در جلب و هدایت مخاطبین در قالب یک همکاری مداوم می باشد چراکه وقتی نمایش دهنده فضا یا زمان محدود خود را به نمایش یک آگهی اختصاص می دهد بیشترین تلاش را برای جذب و جلب بیشترین تعداد کلیک به آگهی مذکور انجام خواهد داد و به همین سیاق، آگهی دهنده نیز در عموم موارد ناچار به اقداماتی نظیر تولید محتوای متنوع و جدید و تغییر بنر آگهی جهت جلب حداکثر مخاطبین می باشد لذا نتیجه این همکاری برای هر 2 طرف پرثمر و سودبخش خواهد بود.

همه آگهی ها امکان نمایش، به شکل کلیک بیس را دارا می باشند؟

خیر، صرفا آگهی هایی که دارای ویژگی های زیر باشند پس از تایید کارشناسان و مسئولان واحد تبلیغات این امکان را خواهند داشت. شرایط مذکور عبارتند از :

1. موضوع اگهی باید عمومی تلقی شود یعنی برای طیف غالب جامعه و بازدیدکنندگان سایت قابل استفاده باشد.

2. آگهی دهنده محترم می باید امکان تولید یا فراهم سازی ایده های متنوع و به تبع آن محتوا و درون مایه های خلاقانه را برای بنر آگهی خود داشته باشد.

3. آگهی دهنده محترم می باید این امکان را دارا باشد که ماهیانه 3 طرح آگهی مختلف برای سفارش خود تهیه نماید یا آنکه هزینه طراحی این موارد را پرداخت کند.

سفارش طراحی بنر خود را کجا و به چه طریقی ثبت نمایم؟

به دو شکل امکان پذیر است.

1. اگر بنری که قصد سفارش آن را دارید قرار است در وب سایت های همین مجموعه نمایش داده شوند در روند ثبت سفارش آگهی (سفارش اصلی شما) و یک مرحله پیش از نهایی ساختن آن، از شما پرسیده خواهد شد که طرح آگهی را خود تامین می کنید یا توسط مرکز فروش، خدمات و پشتیبانی از مشتریان می باید برای سفارش شما طراحی گردد که در این مرحله گزینه دوم را انتخاب کنید و فرم اطلاعات درخواستی برای طراحی بنر را با دقت تکمیل بفرمایید.

با این روش، علاوه بر ثبت سفارش درج آگهی، سفارش طراحی بنر شما نیز ثبت خواهد شد و صورتحساب هر دو مورد یکجا صادر می گردد. از لحظه پرداخت صورتحساب، ظرف 48 ساعت بنر مذکور طراحی و برای شما ارسال می شود تا مراتب نظرات شما دریافت گردد. این فرآیند اصلاح و بازبینی 2 نوبت ادامه خواهد یافت.

2. اگر بنری که قصد سفارش آن را داریدمربوط به سفارش آگهی شما در وب سایت های ما نیست یا آنکه صرفا خواهان سفارش طراحی بنر در قالب یک سفارش مستقل می باشید و قصد استفاده از آن را در وب سایت یا محیط دیگری دارید از طریق لینک سفارش طراحی بنر اقدام بفرمایید. طرح مذکور به شیوه ای که پیش از این ذکر شد طراحی و به تایید شما رسانده خواهد شد.

آیا خود وب سایت، مسئولیت طراحی بنر ها را می تواند عهده دار شود؟

بله، این امکان توسط واحد آتلیه و گرافیک ما میسر می باشد. گفتنی است که هزینه این خدمات جداگانه محاسبه می گردد و یا به فاکتور همان سفارش اضافه خواهد شد و یا صورتحساب جداگانه ای برای آن صادر می شود.

ترتیب و شیوه نمایش آگهی ها در سایت به چه صورت می باشد؟

آگهی ها به طور متوالی، در بازه های زمانی ثابت و با ترتیب ثابت نمایش داده می شوند. کلیه فرآیند نمایش آگهی ها بدون دخالت نیروی انسانی و دارای قاعده یکسان می باشد.

امکان افزایش نمایش بنرها وجود دارد یا خیر؟

بله، در صورت درخواست آگهی دهنده برای دریافت کلیک بیشتر یا نمایش زیادتر، این امر با افزایش توالی یک آگهی (افزایش چند برابری نمایش آن) ممکن می باشد.

تعداد کلیک ها و آمار و ارقام مرتبط از چه طریق و با چه ابزاری محاسبه می شود؟

گوگل آنالیتیکس Google Analytics به عنوان یکی از معتبرترین و به عبارتی مرجع بین المللی در زمینه مونیتورینگ وب سایت ها از طریق طیف وسیعی از ابزارها و تحلیل رفتار کاربران ، مرجع محاسبه و گزارشات مربوط به کلیک ها خواهد بود.

اختلاف آمار نمایش دهنده (وب سایت) و آگهی دهنده (مشتریان) در زمینه شمارش کلیک ها، چطور حل و فصل می شود؟

گزارش تعداد کلیک ها و سایر آمار و مستندات صرفا از سوی سرویس های وب سایت پذیرنده آگهی صورت می پذیرد و گزارش سایر سرویس ها یا هر نوع اسکریپت و شمارش گر از سوی آگهی دهندگان محترم پذیرفته نیست و در صورت بروز اختلاف بین آمار وب سایت نمایش دهنده آگهی و آگهی دهنده، تنها آمار سایت معیار محاسبات خواهد بود.

بخش اخبار تخصصی با چه هدفی ایجاد شده است؟ و چه اخبار و محتوایی را پوشش می دهد؟

این بخش مخصوص اخبار، تحلیل ها و اتفاقات بازار طلا، سکه، ارز و بازار سرمایه چه در بعد داخلی و چه در بعد بین المللی است و این حوزه را که زمینه تخصصی و اصلی فعالیت وب سایت می باشد به شکل دقیق تحت پوشش قرار می دهد. عموم مخاطبان محترم می توانند جدیدترین و کامل ترین مطالب تحلیلی و اخبار حوزه های های طلا، سکه و بازارهای پولی و مالی را در این بخش مطالعه بفرمایند .

اخبار اقتصادی دربرگیرنده چه نوع مطالبی می باشد؟

در بخش اخبار اقتصادی، خبرهای اقتصادی از کلیه رسانه ها و مطبوعات و خبرگزاری های ایران فراخوانی، گردآوری و پردازش می شوند و خروجی آن درقالب اخبار اقتصادی به عموم علاقه مندان و مخاطبان ارائه می گردد. دایره پوشش این بخش به تقریب کلیه رسانه های فعال کشور را شامل می شود به گونه ای که به جرات می توان عنوان کرد تمامی اخبار منتشره رسانه های فارسی زبان در زمینه اقتصاد، از طریق این بخش برای بازدیدکنندگان محترم در دسترس و قابل استفاده خواهد بود .

این بخش مشتمل بر دو زیر شاخه با نام های تمام خبرهای اقتصادی و منتخب خبرهای اقتصادی است که در بخش تمام خبرهای اقتصادی کلیه اخبار اقتصادی رسانه های مختلف گردآوری می شود و صرفا گزینه های مشابه و اخبار تکراری حذف می شوند و معتبرترین روایت یک خبر نمایش داده خواهد شد. در بخش منتخب خبرهای اقتصادی براساس پارامترهای مختلفی نظیر تعداد بازدید از یک خبر، میزان اهمیت و تاکید در رسانه ها، بازه مکانی و زمانی وقوع خبر، میزان عمومیت و اثرگذاری آن و..... مهم ترین خبرها گزینش و در قالب اخبار منتخب نمایش داده می شوند.

آیا سرویسی برای ارسال نرخ طلا و سکه ارائه می کنید؟ چگونه می توان ثبت نام کرد؟

 بله، در این زمینه سرویس های پیامک ما دایر می باشند که می توانید با مراجعه به وب سایت پیام رسان  از پکیج ها و سرویس های مختلف موجود در این بخش استفاده و در صورت علاقه، ثبت نام فرمایید. پاسخ کلیه سئوالات و ابهامات شما در آن حوزه در خود وب سایت ارائه شده است.

 

وب سرویس چیست ؟ و چه کاربردی دارد؟

وب سرویس آنگونه که از عنوانش مشخص است نوعی سرویس دهی در چارچوب اینترنت محسوب می شود که به وسیله آن اطلاعات تولید یا پردازش شده در یک وب سایت به وب سایت دیگری منتقل می شود. به عنوان نمونه نرخ های طلا و سکه از این طریق قابلیت نمایش در سایر وب سایت ها را پیدا می کنند به نوعی که نرخ مصنوعات همزمان و متقارن وب سایت مادر در وب سایت های پذیرنده خدمات، بروزرسانی می شود.

برای استفاده از خدمات وب سرویس چه باید کرد؟

 شما می توانید با مراجعه به وب سایت خدمات و وب سرویس  از پکیج ها و سرویس های مختلف موجود در این بخش دیدن و در صورت علاقه، ثبت نام فرمایید. پاسخ کلیه سئوالات و ابهامات شما در آن حوزه در خود وب سایت ارائه شده است.

 

 

آیا عموم می توانند از وب سرویس استفاده کنند ؟ از چه طریق و چگونه؟

خیر، وب سرویس برای عموم مخاطبان به دلیل اینکه در حیطه دانش تخصصی وب به حساب می آید قابل استفاده نیست و فاقد کاربرد می باشد. مخاطبان و استفاده کنندگان آن عموما آن دسته از مدیران و برنامه نویسان وب سایت ها هستند که تمایل دارند بخشی از وب سایت خود را به نمایش نرخ های لحظه ای طلا و سکه اختصاص دهند. این سرویس در قالب کدهای برنامه نویسی ارائه می گردد و صرفا افراد واجد صلاحیت و دانش کافی قادرند آن را مورد استفاده قرار داده و نرخ ها رو در سایت خود نمایش دهند لذا خواهشنمندیم که پیش از خرید سرویس مذکور، تمام شرایط و قوانین را به دقت مطالعه فرموده و نسبت به امکان فنی استفاده از وب سرویس اطمینان حاصل فرمایید.

وب سرویس نرخ های لحظه ای در چه قالب هایی ارائه می شود؟

XML - Json - Java Script

منظور از "کمترین" و "بیشترین" در جداول قیمت ها چیست ؟

"کمترین" و "بیشترین " بیانگر کمترین و بیشترین مقدار هر شاخص در روز جاری می باشند. به عبارتی می توان این دو خصیصه را پایین ترین و بالاترین حدودی دانست که بازار در روز جاری تجربه کرده است.

منظور از "زمان" در جداول قیمت ها چیست؟

این خصیصه بیانگر زمان یا لحظه ای است که آخرین تغییر نرخ ها صورت گرفته است.